Δημιουργώ & Καινοτομώ -Δημιουργική Σκέψη & Πρωτοβουλία

Στο μάθημα Εργαστήρια Δεξιοτήτων οι μαθητές ανταποκρίθηκαν με ζήλο και όρεξη, καθώς τα εργαστήρια ήταν πολύ ενδιαφέροντα. Όλοι οι μαθητές είχαν ενεργό ρόλο είτε στις ομαδικές, είτε στις ατομικές δραστηριότητες.
Στα πλαίσια της 4ης ενότητας Δημιουργώ και Καινοτομώ, επιλέχθηκε η υποενότητα «Οικονομία και ηθική» με τίτλο : «Πόσο δίκαιη είναι η σοκολάτα σου;».
Στόχος των εργαστηρίων η κατανόηση των επιπτώσεων ζητημάτων όπως το εμπόριο, η παραγωγή, η διανομή και η κατανάλωση τροφίμων στην κοινωνική και περιβαλλοντική ζωή του πλανήτη, ο εντοπισμός των διαδικασιών του Παγκόσμιου Εμπορίου και γνωριμία με εναλλακτικές μεθόδους του Δίκαιου Εμπορίου , η αναγνώριση της καταναλωτικής τους δύναμης και πώς αυτή μπορεί να συνεισφέρει στη βιώσιμη ανάπτυξη , ακολουθώντας πρακτικές και αρχές του Δίκαιου Εμπορίου.
Ενδεικτικά στα εργαστήρια δεξιοτήτων συζητήθηκαν – ερευνήθηκαν οι χώρες παραγωγής της σοκολάτας, η αλυσίδα παραγωγής και κατανάλωσής της, τα προβλήματα των μικρών καλλιεργητών σε απομακρυσμένα μέρη της γης, το Δίκαιο Εμπόριο, η δύναμη του καταναλωτή.
Όλα τα παραπάνω πραγματοποιήθηκαν μέσα από σχεδιαγράμματα, ιστοριογραμμή με φωτογραφικό υλικό, βίντεο, ιδεοκαταιγισμό, αφίσες, φύλλο εργασίας, διερεύνηση στο διαδίκτυο.
Οι δράσεις που πραγματοποιήθηκαν είναι :

  1. Στις 21/03/2023 η Α΄ τάξη πραγματοποίησε επίσκεψη στην έκθεση κεραμικής της διακεκριμένης κεραμίστριας Christine Lansdale Willis στο Μουσείο Προσφύγων της Πολιτιστικής Γειτονιάς του Δήμου Νεάπολης-Συκεών. Οι μαθητές λάβανε μέρος στο εκπαιδευτικό βιωματικό εργαστήριο κεραμικής “Παιχνίδι και Πηλός” με στόχο τη γνωριμία και ανάδειξη των επαγγελμάτων που έχουν εκλείψει ή πρόκειται να εκλείψουν.
  2. Παράλληλα πραγματοποιήθηκε επίσκεψη στο εργαστήριο “Κατασκευής Παραδοσιακών Μουσικών Οργάνων” όπου οι μαθητές είδαν χειροποίητα παραδοσιακά μουσικά όργανα ολοκληρωμένα και σε στάδιο κατασκευής τους, ακούσανε τη χροιά τους και πληροφορήθηκαν για την προέλευση και την ιστορία του κάθε οργάνου με στόχο τη γνωριμία και ανάδειξη των επαγγελμάτων που έχουν εκλείψει ή πρόκειται να εκλείψουν.
    Στο τέλος της ενότητας έγινε αναστοχασμός, αποτίμηση και συμπλήρωση φύλλων αυτοαξιολόγησης, ετεροαξιολόγησης και αξιολόγησης του προγράμματος.