Δημιουργώ & Καινοτομώ -Δημιουργική Σκέψη & Πρωτοβουλία

«Αγωγή Σταδιοδρομίας – Οι σπουδές μετά το Γυμνάσιο – Γνωριμία με τα επαγγέλματα»

Στα πλαίσια του μαθήματος των Εργαστηρίων Δεξιοτήτων για τη Γ τάξη και στο θεματικό κύκλο Δημιουργώ & καινοτομώ -Δημιουργική σκέψη και πρωτοβουλία και στην υποθεματική: «Αγωγή Σταδιοδρομίας – Γνωριμία με τα επαγγέλματα»  το σχολείο μας επέλεξε να ασχοληθεί με το πρόγραμμα «Αναμένοντας τη βοήθεια των ειδικών» του ΙΕΠ.

Τελικά όμως ο περιορισμένος χρόνος καθόρισε και την επιλογή των δραστηριοτήτων μας. Σκοπός του προγράμματος ήταν να γνωρίσουν οι μαθητές /τριες ορισμένα επαγγέλματα και να συντάξουν τις αντίστοιχες επαγγελματικές μονογραφίες αναζητώντας πληροφορίες και στο διαδίκτυο με οδηγό ερωτηματολόγιο επαγγελματικών μονογραφιών του ΣΕΠ και έγκυρες ιστοσελίδες που τους δόθηκαν.

Δείτε το ερωτηματολόγιο για τη σύνταξη των επαγγελματικών μονογραφιών.

Προτεραιότητα όμως ήταν να ενημερωθούν για τις σπουδές μετά το Γυμνάσιο.

Για το σκοπό αυτό κατά τη διάρκεια του 1ου εργαστηρίου συμπλήρωσαν ερωτηματολόγια από το βιβλίο του ΣΕΠ για να τους βοηθήσουν να εντοπίσουν τις προσωπικές και τις επαγγελματικές τους αξίες. Να σκεφτούν τους στόχους τους για το μέλλον σε εκπαιδευτικό, επαγγελματικό και προσωπικό επίπεδο και να αποφασίσουν ποια σχέδια δράσης θα ακολουθήσουν για να πετύχουν αυτούς τους στόχους.

Κατά τη διάρκεια του 2ου εργαστηρίου  με θέμα: Ημέρα Σταδιοδρομίας, οι  μαθητές και οι μαθήτριες ενημερώθηκαν για τις επιλογές που έχουν μετά το Γυμνάσιο. Παρακολούθησαν στην αίθουσα πολλαπλών χρήσεων παρουσίαση  από τη διευθύντρια και τις εκπαιδευτικούς των εργαστηρίων δεξιοτήτων για τις σπουδές στο Γενικό Λύκειο, όπως διαμορφώθηκαν με τις τελευταίες τροποποιήσεις. Ακόμη έγινε σύντομη παρουσίαση των επιλογών που έχουν οι απόφοιτοι του Γενικού Λυκείου. Τονίστηκε με έμφαση στην εισήγηση ότι για να πάρουν οι μαθητές/τριες  μια ορθολογική απόφαση, όσο αφορά τις σπουδές τους, πρέπει να :

  • αποκτήσουν αυτογνωσία ,
  • να έχουν πληροφόρηση έγκυρη και έγκαιρη για το αντικείμενο των σπουδών που επιθυμούν να ακολουθήσουν,
  • να ερευνούν τις προοπτικές στην αγορά εργασίας και
  • να γνωρίζουν τις προϋποθέσεις για την εισαγωγή τους.

Στη συνέχεια σε συνεργασία με τους διευθυντές του  1ου  ΕΠΑΛ Συκεών και του 1ου ΕΠΑΛ Νεάπολης οι μαθητές/τριες ενημερώθηκαν διαδικτυακά  για τους τομείς και τις ειδικότητες του ΕΠΑΛ, τα μαθήματα, τα εργαστήρια, τη χρονιά μαθητείας και τις εκπαιδευτικές και επαγγελματικές διεξόδους μετά από αυτό.

Όλοι οι εκπαιδευτικοί, εισηγητές και συμμετέχοντες, προσπάθησαν να βοηθήσουν ώστε τα παιδιά να έχουν μια αξιόπιστη πληροφόρηση για το επόμενο βήμα στη ζωή τους: την επιλογή του σχολείου που τους ταιριάζει καλύτερα.

Επισημάνθηκε ακόμη στους μαθητές/τριες ότι η αναζήτηση έγκυρων πληροφοριών και η αξιοποίησή τους είναι προσωπική υπόθεση και θα πρέπει να ασκηθούν σε αυτό. Ακολούθησαν ερωτήσεις και έγινε συζήτηση.

Στον παρακάτω σύνδεσμο μπορείτε να δείτε περισσότερα σχετικά με την εκδήλωση και τις αντίστοιχες παρουσιάσεις για τις σπουδές σε ΓΕΛ και ΕΠΑΛ.

Κατά τη διάρκεια του 3ου εργαστηρίου οι μαθητές/τριες εργάσθηκαν σε ομάδες για την επεξεργασία του υλικού που συγκέντρωσαν από τις συνεντεύξεις με τους  διάφορους/ες επαγγελματίες κατά τη διάρκεια όλων των εργαστηρίων δεξιοτήτων.

Κατά τη διάρκεια του 4ου και τελευταίου εργαστηρίου παρουσίασαν τις εργασίες τους, συμπλήρωσαν φύλλο αξιολόγησης, ετεροαξιολόγησης και αξιολόγησης του προγράμματος, έγινε αναστοχασμός και αποτίμηση.

Τέλος απένειμαν μετάλλιο ο καθένας στον εαυτό του για ότι τους κάνει περήφανους φέτος, τα οποία παρουσίασαν με ενθουσιασμό στους συμμαθητές/τριές τους και δέχθηκαν το χειροκρότημά τους.

 

Οι  μαθητές δημιούργησαν εργασίες με στόχο να γνωρίσουν επαγγέλματα μέσω συνεντεύξεων που πήραν οι ίδιοι οι μαθητές βάσει ερωτηματολογίων που επίσης δημιούργησαν οι ίδιοι.
Οι εργασίες αναρτήθηκαν σε ψηφιακούς πίνακες (padlet)
Δείτε τις, εδώ:
και εδώ: