Ενδιαφέρομαι και ενεργώ – Κοινωνική Συναίσθηση και Ευθύνη

Στο νέο μάθημα Εργαστήρια Δεξιοτήτων οι μαθητές ανταποκρίθηκαν με ζήλο και όρεξη, καθώς τα εργαστήρια ήταν πολύ ενδιαφέροντα. Όλοι οι μαθητές   είχαν ενεργό ρόλο είτε στις ομαδικές, είτε  στις ατομικές δραστηριότητες.

Στα πλαίσια της 3ης ενότητας Ενδιαφέρομαι και ενεργώ, επιλέχθηκε ο Εθελοντισμός και τα Ανθρώπινα Δικαιώματα με τίτλο : Εγώ και ο κόσμος γύρω μου.

Στόχος των εργαστηρίων η αναγνώριση της σημασίας της ατομικής υπεύθυνης συμπεριφοράς και της ανάληψης δράσης στο πλαίσιο της ενεργού πολιτειότητας, η γνωριμία των ανθρωπίνων δικαιωμάτων, και η εξοικείωση των μαθητών με σημαντικές αξίες όπως δημοκρατία, ελευθερία, πολιτικός βίος, αλληλεγγύη, ανεξιθρησκεία.

Ενδεικτικά, στα εργαστήρια δεξιοτήτων συζητήθηκαν – ερευνήθηκαν τα ανθρώπινα δικαιώματα, ιστορίες πίσω από φωτογραφίες, εντυπώσεις, συναισθήματα, σκέψεις – προβληματισμοί με θέμα : κοινωνία και εγώ, τρόποι αντιμετώπισης – βοήθειας ατόμων που έχουν ανάγκη, ΜΚΟ στην Ελλάδα και το εξωτερικό.

 Όλα τα παραπάνω πραγματοποιήθηκαν μέσα από ερωτηματολόγια, φωτογραφικό υλικό με ανθρώπινες ιστορίες – συμβάντα και καταγραφή σχολίων – εντυπώσεων – συμπερασμάτων, διερεύνηση στο διαδίκτυο.

Σημαντική ήταν η ενημέρωση που λάβαμε από τον κύριο Σωζόπουλο Χρήστο ,ψυχολόγο του Χαμόγελου του Παιδιού πάνω σε ζητήματα μπούλινγκ στο σχολείο.

Επίσης, στο γυμναστήριο του σχολείου έλαβε χώρα από την κυρία Μπάσογλου Αναστασία η δράση τοποθέτησης αναίσθητου θύματος σε θέση ανάνηψης με ενεργό  συμμετοχή των μαθητών.

Οι μαθητές δραστηριοποιήθηκαν :

Α)  Συλλέγοντας τρόφιμα και είδη πρώτης ανάγκης για το Χαμόγελο του Παιδιού.

Β)  Προσφέροντας χρηματική βοήθεια για την πραγματοποίηση μιας ευχής παιδιού στο Make A Wish.

Γ)  Συλλέγοντας καπάκια σε συνεννόηση με το σύλλογο παραπληγικών Πέλλας για την αγορά αμαξιδίου.

Στο τέλος  της  ενότητας έγινε αναστοχασμός, αποτίμηση και συμπλήρωση φύλλων αυτοαξιολόγησης, ετεροαξιολόγησης και αξιολόγησης του προγράμματος.