Ένα ταξίδι στην ιστορία της γειτονιάς μας
Στο σχολείο μας φέτος υλοποιήθηκαν τέσσερα (4) περιβαλλοντικά προγράμματα με τους μαθητές/τριες της Γ τάξης με θεματικό αντικείμενο το Περιβάλλον και τα Μνημεία. Το σχολείο συμμετείχε ακόμη στο Εθνικό Δίκτυο «Βιώσιμη πόλη: Η πόλη ως πεδίο εκπαίδευσης για την αειφορία» σε συνεργασία με το ΚΠΕ Ελευθερίου Κορδελιού και στο δίκτυο σχολείων «Κλικ, προστάτευσέ, το!» σε συνεργασία με το Γραφείο Περιβαλλοντικής εκπαίδευσης της Δ.Δ.Ε. Ανατολικής Θεσσαλονίκης.
Τα προγράμματα υλοποιήθηκαν παράλληλα με το μάθημα του Εργαστηρίου Δεξιοτήτων στην ενότητα «Φροντίζω το περιβάλλον: Παγκόσμια και Τοπική πολιτιστική κληρονομιά». Οι μαθήτριες και οι μαθητές μας ανακάλυψαν την πολυμορφία της πολιτιστικής κληρονομιάς, κατανόησαν την παγκόσμια πολιτιστική κληρονομιά και τα κριτήρια της UNESCO που πρέπει να πληροί ένα μνημείο, ώστε να ενταχθεί σε αυτά. Αξιοποίησαν παράλληλα τις δραστηριότητες του προγράμματος «Βιώσιμη πόλη» του ΚΠΕ Ελευθερίου Κορδελιού, επέλεξαν ποια μνημεία θα «ανακαλύψουν» στην περιοχή του σχολείου (Άνω πόλη και Συκιές) και ποιο θα αναδείξουν ως προτεινόμενο για να προστατευθεί. Επιλέχθηκαν ως στοιχείο τοπικής πολιτιστικής κληρονομιάς τα επονομαζόμενα « Καστρόπληκτα», τα προσφυγικά σπιτάκια που «ακούμπησαν» στα τείχη της πόλης το 1922 για να στεγάσουν τους πρόσφυγες μετά τη Μικρασιατική καταστροφή. Για το σκοπό αυτό χάραξαν το περιβαλλοντικό τους μονοπάτι επιλέγοντας τα σημεία ενδιαφέροντος με αφετηρία το σχολείο τους και τελικό προορισμό την πολιτιστική γειτονιά του Δήμου Νεάπολης Συκεών. Κάθε τμήμα ανέλαβε να αναδείξει συνεργατικά κάποιο μνημείο αναζητώντας πληροφορίες στο διαδίκτυο.
- Οι μαθήτριες και οι μαθητές ακολουθώντας το περιβαλλοντικό τους μονοπάτι επισκέφθηκαν σε δύο ομάδες το Επταπύργιο, την Πύλη της Άννας Παλαιολογίνας, τον Πύργο Τριγωνίου, τη Μονή Βλατάδων, τα Καστρόπληκτα στην Άνω Πόλη και στη γειτονιά τους τις Συκιές. Ξενάγησαν, με όσες πληροφορίες είχαν ήδη συλλέξει τους συμμαθητές και τις συμμαθήτριές τους, άκουσαν με προσοχή όσα τους είπε στα σημεία ενδιαφέροντος η κ. Μιχελάκη Δέσποινα, υπεύθυνη του Κέντρου Βιωσιμότητας του Δήμου, περιηγήθηκαν, έβγαλαν φωτογραφίες, μοιράστηκαν εντυπώσεις και εμπλούτισαν το υλικό τους.
http://3gym-sykeon.thess.sch.gr/2022/05/14/anakaliptoyme-to-parelthon-tis-geitonias-mas/
- Ανέλαβαν και υλοποίησαν ομαδοσυνεργατικές εργασίες (συννεφόλεξα, padlets, thinglink- ψηφιακό χάρτη, παρουσίαση και πολυτροπικό κείμενο, με την αξιοποίηση ψηφιακών εφαρμογών και εργαλείων) οι οποίες αναδεικνύονται και στη θεματική ΦΡΟΝΤΙΖΩ ΤΟ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ του Εργαστηρίου Δεξιοτήτων.
- Ακόμη η περιβαλλοντική ομάδα του Γ4 σε συνεργασία με τα στελέχη του ΚΠΕ Ελευθερίου Κορδελιού συμμετείχε στο πρόγραμμα «Ψάχνοντας τη βιώσιμη πόλη» υλοποιώντας σειρά δραστηριοτήτων στο κέντρο της πόλης.
http://3gym-sykeon.thess.sch.gr/2022/05/16/psaxnontas-ti-biosimi-poli/
- Επιπλέον η περιβαλλοντική ομάδα του Γ1 συμμετείχε με πόστερ για τα Καστρόπληκτα στην έκθεση φωτογραφίας του «Κλικ, προστάτευσέ το!» στο Βαφοπούλειο Πνευματικό Κέντρο.
- Στα πλαίσια των προγραμμάτων τους επισκέφθηκαν το αρχαίο θέατρο Φιλίππων, μνημείο Παγκόσμιας Πολιτιστικής Κληρονομιάς, τις Κρηνίδες με το βήμα του Αγίου Παύλου, την Καβάλα και τη συνοικία της Παναγίας με το Φρούριο.
http://3gym-sykeon.thess.sch.gr/2022/05/14/episkepsi-stin-kabala-filippoys-krhnides/
- Επισκέφθηκαν ακόμη σε 2ημερη εκπαιδευτική εκδρομή ακόμη ένα μνημείο Παγκόσμιας Πολιτιστικής Κληρονομιάς τα Μετέωρα και την Ι. Μονή Μεγάλου Μετεώρου, την πόλη των Τρικάλων, την Πύλη με το Βυζαντινό ναό Πόρτα Παναγιά και την Ελάτη.
http://3gym-sykeon.thess.sch.gr/2022/05/14/ekpaideytiki-ekdromi-tis-c-taksis-sta-trikala/
Με δεδομένες τις δύσκολες συνθήκες της φετινής χρονιάς και τον σχετικά περιορισμένο χρόνο υλοποίησης τα παραπάνω περιβαλλοντικά προγράμματα ολοκληρώθηκαν με επιτυχία και ενθουσίασαν τους μαθητές και τις μαθήτριες. Παρακάτω δείτε μερικές εργασίες των μαθητών/τριών:
https://padlet.com/theophaniam2007/3x2v72ib5jf01ryy
https://padlet.com/conspapadopoulou/nqa88j56qsy5vtlo
https://www.thinglink.com/scene/1585346903820730370