Έκθεση αποτίμησης ομίλου ”Home Alone-DIY: Οδηγός επιβίωσης στη ντουλάπα μου”
Κατά το σχολικό έτος 2022-23 στο 3ο Γυμνάσιο Συκεών υλοποιήθηκε ο όμιλος ”Home Alone-DIY: Οδηγός επιβίωσης στη ντουλάπα μου ” με υπεύθυνη την καθηγήτρια ΠΕ06, Κωνσταντίνου Ευθαλία. Στον όμιλο συμμετείχαν 8 μαθητές και μαθήτριες της Α’ τάξης.
- Οι συναντήσεις του τμήματος πραγματοποιούνταν κάθε Δευτέρα από τις 14.15 και για δύο διδακτικές ώρες . Οι εργασίες του Ομίλου ξεκίνησαν τον Νοέμβριο του 2022 και ολοκληρώθηκαν τον Μάιο του 2023, συμπληρώνοντας 36 ώρες διδασκαλίας.
- Στόχοι του ομίλου ήταν η ένταξη των μαθητών/τριών στην κοινότητα του Γυμνασίου με έμφαση στη δημιουργική απασχόληση, την ελεύθερη έκφραση, την καλλιέργεια της υπευθυνότητας των εφήβων αλλά και την ενθάρρυνση της ανεξαρτητοποίησής τους, οι οποίοι επιτεύχθηκαν σε μεγάλο βαθμό.
- Οι μαθητές/τριες, βάση της ομαδοσυνεργατικής μεθόδου, εργάστηκαν σε 2 εναλλασσόμενες ομάδες των 4 ατόμων ώστε να υλοποιήσουν τις εργασίες ή δραστηριότητες που τους ανατέθηκαν.
- Συγκεκριμένα:
-οι μαθητές/τριες γνωρίστηκαν μέσα από δραστηριότητες όπου παρουσίασαν τον εαυτό τους αλλά και ο ένας τον άλλο
-συνέταξαν συμβόλαιο λειτουργίας του ομίλου συναποφασίζοντας τους όρους του
-συγκέντρωσαν τα υλικά που θα χρησιμοποιούσαν κατά τη διάρκεια της υλοποίησης του ομίλου (ρούχα, υφάσματα, κουμπιά, κλωστές, βελόνες, σούστες, κόπιτσες, μεζούρα, δαχτυλήθρα, κλπ)
-αναζήτησαν και κατέγραψαν πληροφορίες για τα υφάσματα βάση των πρώτων υλών και των ιδιοτήτων τους (φυσικές ή τεχνητές), βάση της υφής ή του σχεδίου τους (μπροκάρ, δαντέλα, φλις, τσόχα, ζέρσεϊ, δέρμα, δερματίνη, μάλλινα, βαμβακερά, καρώ, ριγέ, πουά, μελανζέ, πετροπλυμμένα, ντένιμ, πιέ ντε πουλ και άλλα πολλά) και έμαθαν να τα ονομάζουν και να τα αναγνωρίζουν ανάμεσα στα ρούχα και τα υφάσματα που είχαν συγκεντρώσει
-έμαθαν επίσης την αντίστοιχη ορολογία στην αγγλική γλώσσα
-αναζήτησαν στα ενδύματα τις ετικέτες και ερεύνησαν τη σημασία των συμβόλων τους
-ενημερώθηκαν και συζήτησαν τους τρόπους πλυσίματος, απλώματος, στεγνώματος, σιδερώματος και φροντίδας των ρούχων
-έμαθαν να ράβουν κουμπιά και κόπιτσες και να μαντάρουν
- Θετικά σημεία:
-ο όμιλος συνετέλεσε ώστε οι συμμετέχοντες μαθητές/τριες της Α’ τάξης να γνωριστούν και να ενδυναμώσουν τους μεταξύ τους δεσμούς σε μια περίοδο (Οκτώβριο) που ήταν ακόμη στη φάση της ένταξης και προσαρμογής τους στο Γυμνάσιο
-η λειτουργία του ομίλου ενθάρρυνε τη συνεργασία και ομαδικότητα των μαθητών
-οι μαθητές/τριες μοιράστηκαν μεταξύ τους και ενίσχυσαν τo ενδιαφέρον τους για την ένδυση, τα υφάσματα, τη μόδα, το ράψιμο, τη δημιουργία, κλπ.
-διασύνδεση με τα μαθήματα της Οικιακής Οικονομίας και των Αγγλικών
- Δυσκολίες που παρουσιάστηκαν:
-οι μαθητές/τριες παρέμεναν μία φορά την εβδομάδα στο σχολείο κατά την 8η και 9η ώρα, που για να λειτουργήσει, χρειάστηκε να προχωρήσουν σε αρκετές αλλαγές του εξωσχολικού τους προγράμματος
-η κούραση της ημέρας (και η πείνα) κάποιες φορές αφαιρούσε από τους μαθητές/τριες αρκετή από την ενέργεια και τη διάθεσή τους
- Διαθέσιμα τεκμήρια:
– πρακτικό Συλλόγου Διδασκόντων
-δημιουργία κυψέλης του ομίλου στην πλατφόρμα e-me
-φωτογραφικά στιγμιότυπα από τις συναντήσεις και τη συνεργασία των μαθητών/τριών
-παρουσίαση σε ειδική εκδήλωση του σχολείου προς όλους τους μαθητές και εκπαιδευτικούς του σχολείου
-ανάρτηση ενημερωτικού υλικού (φωτογραφίες, κείμενα, powerpoint) στον κεντρικό πίνακα ανακοινώσεων του σχολείου
- Σημεία προς βελτίωση:
-την επόμενη σχολική χρονιά ο όμιλος θα συνεχιστεί αλλά θα δοθούν στους μαθητές περισσότερα περιθώρια πρωτοβουλιών ώστε να τον κατευθύνουν προς μονοπάτια και θέματα που θα τους ενδιαφέρουν σε εκείνη την ηλικιακή φάση
- Τελικό συμπέρασμα:
Με τη λειτουργία του ομίλου τα παιδιά ανεξαρτήτως της θεματολογίας του δημιούργησαν μια ζεστή «παρέα» μέσα από την οποία κατάφεραν να γνωριστούν και να αλληλεπιδράσουν ακόμη και παιδιά με «δυσκολίες» στην κοινωνικοποίησή τους, πράγμα που τα ικανοποίησε και τα βοήθησε να ενταχθούν στην κοινωνία του σχολείου.
Η συντονίστρια του ομίλου,
Ευθαλία Κωνσταντίνου