Έκθεση Αποτίμησης Ομίλου Ρομποτικής Σχ. Έτους 2022-2023
Το σχολικό έτος 2022-2023 πραγματοποιήθηκε στο σχολείο μας Όμιλος Ρομποτικής με τίτλο: «Μαθαίνω προγραμματίζοντας το ρομποτάκι μου».
Υπεύθυνοι του Ομίλου ήταν οι εκπαιδευτικοί Νικολαΐδης Δημήτρης (ΠΕ03) και Τσιάνη Μαρία (ΠΕ04.05). Συμμετείχαν 5 μαθητές της Α τάξης και 1 μαθητής της Β τάξης. Οι συναντήσεις του τμήματος πραγματοποιούνταν κάθε Τετάρτη από τις 13.30 και για δύο διδακτικές ώρες.
Οι εργασίες του Ομίλου ξεκίνησαν τον Νοέμβριο του 2022 και ολοκληρώθηκαν τον Μάιο του 2023, συμπληρώνοντας 36 ώρες διδασκαλίας.
Ο Όμιλος κάλυψε τις βασικές θεματικές ενότητες: α) της Εκπαιδευτικής ρομποτικής και β) του Οπτικού προγραμματισμού με χρήση των Lego Mindstroms Ev3.
Οι μαθησιακοί στόχοι επιτεύχθηκαν σε πολύ ικανοποιητικό βαθμό από όλους τους συμμετέχοντες μαθητές, οι οποίοι έδειχναν ενθουσιασμό και συμμετείχαν ενεργά σε όλες τις συναντήσεις.
Πιο συγκεκριμένα, οι μαθητές: α) κατανόησαν τα οφέλη της ομαδικής εργασίας συμμετέχοντας σε ομαδικά έργα, β) ανέπτυξαν προγραμματιστικές και κατασκευαστικές δεξιότητες, γ) ανέπτυξαν νοητικές δεξιότητες ανώτερου επιπέδου (αλγοριθμική σκέψη), δ) εφάρμοσαν γνώσεις μαθηματικών και φυσικής σε πραγματικές συνθήκες (κατασκευές), ε) γνώρισαν τις βασικές αρχές λειτουργίας των αυτοματισμών και ζ) ανέπτυξαν τη δημιουργικότητά τους.
Η μεθοδολογία που ακολουθήθηκε ήταν: α) η μέθοδος της εκτέλεσης εργασιών και β) η ομαδοσυνεργατική μάθηση με εναλλασσόμενες ομάδες και ρόλους αποτελούμενες από 2 μαθητές η καθεμιά.
Το εκπαιδευτικό υλικό που χρησιμοποιήθηκε ήταν το Ρομπότ Ev3 mindstorm και το ηλεκτρονικό υλικό που το συνοδεύει. Δημιουργήθηκε κυψέλη ρομποτικής στην eme όπου αναρτούσαμε εκπαιδευτικό υλικό και σχεδιάζαμε τις επόμενες δράσεις μας. Στο τέλος κάθε συνάντησης οι μαθητές παρουσίαζαν την κατασκευή και το πρόγραμμά τους στην ολομέλεια και ακολουθούσε επιτόπια αξιολόγηση από τον εκπαιδευτικό και ομότιμη αξιολόγηση στην ολομέλεια του τμήματος. Επίσης, καταγράφονταν σε ημερολόγιο η συμμετοχή τους στις δραστηριότητες, φωτογραφίζονταν και βιντεοσκοπούνταν οι κατασκευές τους και οι κινήσεις.
Η ύλη που διδάχθηκε ήταν η εξής:
Νοέμβριος
Βασικές κινήσεις (ευθεία και στροφές)
Βαθμονόμηση κίνησης – Υπολογισμός δεδομένων κίνησης
Εισαγωγή στα λογικά διαγράμματα
Δεκέμβριος
Αισθητήρες χρώματος και δομές ελέγχου (if)
Εφαρμογή στις κινήσεις και αναγνώριση χρώματος
Επαναληπτική διαδικασία (Loops)
Ιανουάριος
Κίνηση με διαδοχικές γωνίες και αποστάσεις
Επεξεργασία δεδομένων (Data Operations)
Φεβρουάριος
Μεταβλητές αριθμητικές, λογικές (Boole)
Ενημέρωση για την άλγεβρα Boole
Math Block
Μάρτιος
Κίνηση σε τεθλασμένη γραμμή
Array από αριθμητικές και λογικές μεταβλητές
Κίνηση by write
Απρίλιος
Χρήση αισθητήρα χρώματος
Το ρομπότ ακολουθεί διχρωμία και έγχρωμο διάδρομο
Χρήση αισθητήρα υπερήχων
Μάιος
Συναρμολόγηση δαγκάνας
Χρήση αισθητήρα αφής
Στη συνέχεια το υλικό δημοσιεύθηκε στην ιστοσελίδα του σχολείου στο άρθρο με τίτλο Οι RobotNerds συστήνονται και παρουσιάστηκε σε σχετική εκδήλωση σε όλους τους μαθητές, όπου εδώ υπάρχει το φωτογραφικό υλικό.
Η συμμετέχουσα εκπαιδευτικός Ο Υπεύθυνος εκπαιδευτικός
Τσιάνη Μαρία (ΠΕ04.05) Νικολαΐδης Δημήτριος (ΠΕ03 )