Παίζοντας με τις Φυσικές Επιστήμες …τηρώντας τις αποστάσεις!
Η εκπαιδευτική δράση με τίτλο “Παίζοντας με τις Φυσικές Επιστήμες …τηρώντας τις αποστάσεις!” απευθύνεται σε μαθητές και μαθήτριες όλων των τάξεων των Γυμνασίων και των Λυκείων της Διεύθυνσης Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Δυτικής Θεσσαλονίκης. Σκοπός της δράσης είναι να δώσει τη δυνατότητα στους μαθητές και μαθήτριες να εκφραστούν δημιουργικά και να αναπτύξουν δεξιότητες πειραματισμού, παρουσίασης και επικοινωνίας.
Οι μαθητές και μαθήτριες, των οποίων η συμμετοχή στη δράση είναι προαιρετική, καλούνται να σχεδιάσουν και να υλοποιήσουν πειραματικές δραστηριότητες Φυσικών Επιστημών (Φυσικής, Χημείας, Βιολογίας ή Γεωλογίας-Γεωγραφίας) με στόχο να δώσουν λύση σε ένα πρόβλημα που θα επιλέξουν οι ίδιοι από τα προβλήματα που προτείνονται από τους διοργανωτές (βλέπε συνημμένο έγγραφο στο τέλος της ανάρτησης) ή κάποιο άλλο αποκλειστικά της δικής τους επιλογής. Η επίλυση όλων των προβλημάτων θα απαιτεί γενικές γνώσεις και δεξιότητες, δημιουργικότητα και φαντασία.
Οι συμμετέχοντες και συμμετέχουσες θα πρέπει να βιντεοσκοπήσουν το πείραμα το οποίο θα πραγματοποιήσουν με απλά υλικά που μπορούν να βρουν εύκολα στο σπίτι, λαμβάνοντας σοβαρά υπόψη όλους τους κανόνες ασφάλειας, όπως αυτοί σημειώνονται στις σχετικές οδηγίες της Επιτροπής Αντιμετώπισης Εκτάκτων Συμβάντων Δημόσιας Υγείας, με την επιφύλαξη νεότερων τυχόν σχετικών οδηγιών, και όπως περιγράφονται στους εργαστηριακούς οδηγούς.
Κάθε βίντεο είναι επιθυμητό να έχει τα εξής χαρακτηριστικά:
- Να είναι συνολικής διάρκειας έως πέντε (5) λεπτών της ώρας για τους/τις μαθητές/-τριες Γυμνασίων και έως επτά (7) λεπτών της ώρας για τους/τις μαθητές/-τριες Λυκείων.
- Να περιέχει τίτλο, περιγραφή του πειράματος και επιστημονική ερμηνεία του.
- Να μην φαίνονται τα πρόσωπα των συντελεστών (όρος αποκλεισμού).
- Να αναγράφονται εμφανώς το ονοματεπώνυμο του/της μαθητή/-ήτριας και το σχολείο φοίτησης.
Τα βίντεο, τα οποία μπορούν να είναι σε οποιαδήποτε μορφή (π.χ. avi, mpg, wmv, κ.ά) πρέπει να αναρτηθούν σε αποθηκευτικό χώρο στο διαδίκτυο (π.χ. σε κάποιο Google drive, Dropbox ή άλλη παρόμοια υπηρεσία).
Όσοι/σες επιθυμούν να δηλώσουν συμμετοχή θα πρέπει να συνεννοηθούν με τον κύριο Αλευρίδη, από τον οποίο θα λάβουν και όποια καθοδήγηση απαιτείται.
Όλοι/όλες οι μαθητές/-ήτριες που θα συμμετάσχουν θα πάρουν έπαινο συμμετοχής και όλα τα επιστημονικά ορθά τεκμηριωμένα βίντεο, θα αναρτηθούν σε σχετικό κανάλι που θα δημιουργηθεί στο διαδίκτυο, μετά την ολοκλήρωση της δράσης και με τη σύμφωνη γνώμη των κηδεμόνων των μαθητών/-τριών. Στο βαθμό που θα το επιτρέψουν οι συνθήκες, θα γίνει προσπάθεια εκ μέρους των διοργανωτών να παρουσιαστούν οι εργασίες των μαθητών και των μαθητριών σε διαδικτυακή συνάντηση, υπό μορφή μαθητικού συνεδρίου.
Χρονοδιάγραμμα της εκπαιδευτικής δράσης:
1 Δεκεμβρίου – 11 Ιανουαρίου: Υποβολή ηλεκτρονικής αίτησης συμμετοχής και της δήλωσης συγκατάθεσης συμμετοχής στη δράση του γονέα/κηδεμόνα.
1 Δεκεμβρίου – 20 Φεβρουαρίου: Πραγματοποίηση πειραμάτων, ανάρτησή τους σε αποθηκευτικό χώρο στο διαδίκτυο, ολοκλήρωση υποβολής της συμμετοχής στη δράση.
12 Μαρτίου – 13 Μαρτίου: Διοργάνωση διαδικτυακής ημερίδας για παρουσίαση των εργασιών.
14 Μαρτίου – 18 Μαρτίου: Αποστολή βραβείων και επαίνων συμμετοχής στους/στις συμμετέχοντες/ουσες.
Προτεινόμενα πειράματα: